Podstawowe informacje o projekcie
Tytuł projektu: | Unikatowe nauczanie języka angielskiego w Szkole Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu |
Program: | Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytet X Lepsza edukacja, Działanie 10.1 Skuteczna edukacja |
Umowa o dofinansowanie: | Nr umowy: 192/FELU.10.01-IŻ.00-0037/23-00 Data podpisania: 29.03.2024 |
Wartość całkowita: | 500 981,30 PLN |
Dofinansowanie: | 425 834,10 PLN, |
Okres realizacji: | 2024-2026 |
Projekt realizowany będzie przez Miasto Zamość na rzecz prowadzonej szkoły tj. Szkoły Podstawowej Nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi im. Waleriana Łukasińskiego w Zamościu.
Celem projektu jest wzrost efektywności nauczania języka angielskiego poprzez organizację dodatkowych zajęć z języka angielskiego oraz doskonalenie kadry w zakresie dydaktyki języka angielskiego, zgodnie z przeprowadzoną diagnozą istniejących potrzeb.
Projekt obejmie 122 uczniów klas 3-8 Szkoły Podstawowej nr 10 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu, w tym 18 uczniów z niepełnosprawnościami, a także 10 nauczycieli.
Główny zadania i rezultaty projektu:
· 122 uczniów zostanie objętych badaniem Analiza Sposobu Uczenia się (LSA) wg. koncepcji Barbary Prashnig, w celu identyfikacji indywidualnych sposobów uczenia się każdego ucznia i wykorzystania tej wiedzy do planowania dalszego wsparcia,
· 122 uczniów zostanie objętych wsparciem w zakresie uczenia się języka angielskiego poprzez udział w zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych metodami aktywizującymi z wykorzystaniem TIK, których celem będzie poprawa znajomości języka angielskiego, zwiększenie umiejętności posługiwania się nim oraz przełamanie barier w stosowaniu języka w praktyce,
· uczniowie otrzymają możliwość spotkań z native speakerem, łącznie zostanie przeprowadzonych 105 godzin takich spotkań, dzięki temu będą mogli przełamać bariery w komunikowaniu się w języku obcym, będą mogli wykorzystać faktycznie poznane słownictwo oraz osłuchać się z akcentem w języku angielskim,
· wsparciem w nauczaniu języka angielskiego będą także organizowane dla uczniów gry terenowe, podczas których wykorzystają oni umiejętności stosowania języka angielskiego,
· 102 uczniów weźmie udział w „Zielonej szkole”, której celem będzie zapewnienie dwujęzycznego środowiska edukacyjnego dla uczniów, które poprawi ich znajomość języka angielskiego poprzez wciągające doświadczenia, interaktywne zajęcia edukacyjne i znaczącą komunikację,
· podniesienie umiejętności 10 nauczycieli w zakresie efektywnego kształtowania kompetencji wielojęzyczności u uczniów, a także poznawanie innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu języka angielskiego,
· szkoła zostanie doposażona w pomoce dydaktyczne niezbędne do efektywnego prowadzenia zajęć z języka angielskiego.