W naszej szkole każdy uczeń jest ważny. Dostrzegamy ich różnorodne potrzeby i dlatego poszukujemy nowych rozwiązań pozwalających na indywidualny rozwój naszych uczniów. Kilka lat temu wprowadziliśmy w szkole tydzień z projektem interdyscyplinarnym oraz dzień w miesiącu z zadaniem interdyscyplinarnym. Nasi uczniowie pracując w zespołach rozwiązują samodzielnie problemy łączące różne dziedziny wiedzy, każde z zadań łączy po kilka z nich. Pokazujemy im, że poszczególne przedmioty nie są odrębnymi bytami, a istnieją między nimi ścisłe zależności, bez których rozwiązanie niektórych problemów nie byłoby możliwe.
Uczniowie rozwijają kompetencje kluczowe opisane w podstawie programowej, w tym społeczne i cyfrowe, a także kompetencje proinnowacyjne takie jak: liderstwo, współpraca, zarządzanie sobą, rozwiązywanie problemów, samodzielność myślenia.
Praca z zadaniem interdyscyplinarnym realizowana jest raz w każdym miesiącu roku szkolnego i za każdym razem w innym dniu tygodnia (we wrześniu w ostatni poniedziałek, w październiku w ostatni wtorek, itd.). Trwa cały dzień pobytu uczniów w szkole (dana klasa realizowała zadanie przez tyle godzin, ile w danym dniu miała w tygodniowym rozkładzie zajęć). W sumie w roku szkolnym każda klasa realizuje 8 dni z zadaniem i jeden pełny tydzień w formie projektu interdyscyplinarnego. Zadania interdyscyplinarne rozwiązywane są przez uczniów klas 4‑8, zaś w projekcie interdyscyplinarnym biorą udział także klasy 1‑3.
Przykłady tematów realizowanych przez uczniów: Jak działa miasto? Gry i zabawy naszych dziadków i rodziców, Bezpieczny Internet, Zadanie świąteczne, Zadanie na sportowo,
Więcej o naszym przedsięwzięciu dowiesz się na stronie: https://moje.zpe.gov.pl/dolacz/38376700
Zapraszamy Cię też do naszej galerii. Zobaczysz, jak przebiega realizacja projektów.