Oceniamy by wspierać.
Tradycyjne ocenianie, wyrażone tylko cyfrą, nie daje uczniom ani rodzicom żadnej konkretnej informacji o poziomie opanowania treści przedmiotowych. Jest natomiast źródłem stresu, powoduje skupianie się na wynikach, a nie na procesie uczenia się, wzmaga rywalizację, bywa rozczarowaniem.
Ocenianie w naszej szkole polega na rozpoznawaniu poziomu znajomości wymagań przez ucznia, ale także, a w zasadzie przede wszystkim, na wspieraniu jego rozwoju. Udzielamy uczniom informacji zwrotnych, dzięki którym znają swoje mocne strony oraz wiedzą, co i jak powinni zrobić, żeby poprawić słabsze.
W szkole już od dawna uczniowie klas 1-3 nie otrzymują ocen bieżących wyrażonych stopniem.
W roku szkolnym 2023/24 zrezygnowaliśmy z bieżącego oceniania stopniami również w klasach czwartych.
W naszej szkole funkcjonuje ocena “jeszcze nie”. Oznacza to, że rezygnujemy ze stawiania oceny niedostatecznej – jako bieżącej (z kartkówki, sprawdzianu) na rzecz oceny „JESZCZE NIE”. Informujemy ucznia, że jeszcze czegoś nie opanował na tyle dobrze, by otrzymać ocenę pozytywną.
Rozpoznajemy potrzeby uczniów, ich sposoby uczenia się, podpowiadamy co mogą zrobić by lepiej opanować dane treści. Stosujemy indywidualne podejście do każdego, w tym do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Chcemy, by uczniowie skupiali się na procesie uczenia się, byli wzmacniani w wytrwałości i wysiłku tak, aby każdy z nich odniósł sukces na miarę swoich możliwości.
W naszej szkole każdy uczeń otrzymuje na świadectwie kolorowy pasek, w zależności od tego, w jakiej dziedzinie się wyróżnił.
Zgodnie z misją szkoły: ”Każdy z nas jest człowiekiem sukcesu”.
Uczniowie otrzymują paski:
biało- niebieski / ekspert technologii komputerowej
biało- fioletowy / samodzielny i zaradny
biało- pomarańczowy / sportowiec
biało- żółty / społecznik i wolontariusz
biało- zielony / fascynat przyrody
biało- różowy / uzdolniony artystycznie
biało- brązowy / bystry obserwator otoczenia
Paski na świadectwach uczniów to efekt wdrażania w naszej placówce „Modelu Wartościowych Szkół” oraz rezultat przystąpienia do ogólnopolskiej akcji „Pasek dla każdego ucznia”.